تماس با ما

۴ نکته در انتخاب و خرید لوستر جدید که باید بدانید.

در نگاه اول خرید لوستر جدید، شاید کاری ساده به نظر برسد اما اگر بخواهید دکوراسیونی جذاب با نورپردازی مناسب داشته باشید که در آن احساس رضایت و آرامش کنید، لازم است تا نکاتی را پیش از انتخاب و خرید لوستر جدیدتان بدانید. به شما خواهیم گفت که در انتخاب لوستر جدید بهتر است چه چیزهایی را مد نظر قرار دهید.

1- خرید لوستر جدید با اندازه‌ای مناسب

در ابتدا، به یاد داشته باشید که نورپردازی یک لوستر، صرف نظر از محیط و مکان، باید باعث شود که اتاق، افراد، اثاثیه منزل و وسایل گران قیمت بهترین جلوه خود را داشته باشند. بنابراین مهم است که برای داشتن تاثیر حداکثری، لوستر را در نقطه و ارتفاع مناسب نصب کنید. لوستری که برای اتاق غذاخوری در نظر می‌گیرید باید در مرکز میز غذاخوری و متناسب با  فضای اتاق نصب شود. از خرید لوسترهای بزرگتر از عرض میز خودخودداری کنید، زیرا ممکن است افراد هنگام بلند شدن با آن برخورد کنند. یک قانون در خرید لوستر جدید برای میز ناهارخوری، این است که عرض لوستر باید 30 سانتیمتر کمتر از عرض میز غذاخوری باشد و از هر طرف با دیوار حداقل 122 سانتیمتر فاصله داشته باشد. اگر سالن شما دارای سقفی با ارتفاع تقریبی 2.5 متر است، لوستر خود را با فاصله‌ای در حدود 76 تا 86 سانتیمتری از میز نصب کنید. اما اگر ارتفاع سقف بیش از این مقدار است، به ازای هر 30 سانتی‌متر ارتفاع بیشتر، لوستر را حدود 7 سانتی‌متر پایین‌تر نصب کنید.

2- انتخاب لامپ‌های مناسب برای لوستر

به یاد داشته باشید هنگامی که نور مستقیم لوستر از بالا می‌تابد می‌تواند سایه‌های نامطلوب بر روی صورت افراد ایجاد کند همچنین گرمایی که برخی لامپ‌های لوستر ایجاد می‌کنند ممکن است ناخوشایند باشند. بنابراین برای حذف سایه‌های نامطلوب و گرمای آزار دهنده، بهتر است از لامپ‌هایی با توان بالا استفاده نکنید. این لامپ‌ها گرمای بسیاری تولید می‌کنند و از سویی دیگر باعث تابش بیش از حد نور بر روی میز می‌شوند. برای داشتن نوری متعادل، شید یا کلاهک لوستر را امتحان کنید. و یا می‌توانید از لامپ‌های شمعی یا دیمرها (کلیدهایی که امکان کم و زیاد کردن نور را می‌دهند) استفاده کنید تا جلوه‌ای بهتر در فضا ایجاد کنید.
اگر لوستری که برای میز غذاخوری استفاده کرده‌اید، روشنایی زیادی ندارد، می‌توانید از لامپ‌های توکار یا لامپ‌های قابل تنظیم استفاده کنید. در صورتیکه انتخابتان لامپ‌های قابل تنظیم است با تنظیم نور آنها بر روی میز غذاخوری و ترکیب نور این لامپ‌ها و لوستر، یک فضای جذاب و خیره کننده ایجاد کنید.

3- نورپردازی بهتر با لوسترهای لابی و ورودی

لوسترهای طراحی شده برای لابی و یا ورودی‌ها، می‌توانند حال و هوای انتقال از فضای بیرون به داخل را به خوبی منتقل کنند و فضای کلی خانه شما را بهتر نشان دهند. بهتر است پس از خرید لوستر جدید برای لابی، این لوسترها را در ارتفاعی نصب کنید که راه پله‌ها و محل‌های عبور و مرور را به خوبی روشن کنند.
لوستر شما باید حداقل 2 متر از کف فاصله داشته باشد. لوسترهای لابی یا سالن‌های ورودی می‌توانند عریض‌تر یا بلندتر از لوسترهای اتاق غذاخوری باشند تا به خوبی فضا را پر کنند و در فضاهای بزرگ، خیلی کوچک به نظر نرسند.

4- لوستر آشپزخانه و میز ناهارخوری

یکی از جلوه‌های زیبایی که در دکوراسیون آشپزخانه و خانه‌های مدرن بسیار دیده می‌شود، نصب لوستر یا چراغ آویز در آشپزخانه‌های جزیره‌ای یا بالای میز ناهارخوری است. این مدل از لوسترها، با انتشار نور بر روی میز، روشنایی کافی و مناسبی را ایجاد می‌کنند. اگر انتخاب شما برای این مناطق، چراغ آویز است، دو نکته زیر را مد نظر قرار دهید:

  1. با توجه به طول میز ناهار خوری یا پیشخوان جزیره‌ی آشپزخانه، تعداد مناسبی چراغ آویز نصب کنید.
  2. چراغ آویز را در ارتفاعی بین 76 تا 86 سانتی‌متری از سطح میز نصب کنید.

ایده‌ای برای چراغ‌های آویزی:

زنجیر یا سیم چراغ آویز را می‌توانید با یک پارچه باریک بپوشانید. پارچه را سه برابر بلندتر از سیم در نظر بگیرید و آن را به دور سیم یا زنجیر لوستر بپیچانید.

website_PNS_icon

فروشگاه