تماس با ما

۴ نکته برای انتخاب و خرید لوستر پذیرایی

خانه سرپناه امن شماست و اگرچه نورپردازی آن باید راحت و مطابق با چیدمان زندگی‌تان‌ باشد، اما دلیلی هم وجود ندارد که نتوانید با چند قطعه‌ی تأثیرگذار سبک‌‌ مورد علاقه‌تان را نشان دهید و مهمان‌هایتان را به وجد آورید. اتاق نشیمن، سرسرا و راهرو، فضاهای بسیار خوبی برای نشان‌ دادنِ مهارت‌های طراحی‌ و آویزان کردنِ چلچراغ‌هایی است که زیبایی خانه‌تان را به سطحی فراموش‌نشدنی می‌‌رسانند. بنابراین انتخاب و خرید لوستر پذیرایی جزو ارکان مهم در چیدمان به حساب آمده که بهتر در آن دقت و سلیقه بیشتری به خرج داد.

تاثیرات لوستر پذیرایی

اگر برای نورپردازیِ اتاق نشیمن به‌دنبال ایده هستید، سبک و چشم‌گیر بودنِ لوسترهایِ نشیمن را دست کم نگیرید. اتاق نشیمن احتمالاً کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین اتاق خانه‌ی شماست؛ رفت و آمد و تغییرپذیریِ زیاد، این اتاق را برای نمایشِ یک لوسترِ شیک به مکانی کاملاً مناسب تبدیل کرده است. این لوسترهایِ تماشایی برای دیده شدن طراحی می‌شوند و نصب کردنِ یک عدد (یا حتی بیشتر!) از آنها در اتاق نشیمن، به لوستر امکانِ دیده‌شدنی که شایسته آن است را می‌دهد. هر لوستری که در اتاق نشیمن آویزان می‌شود، حتماً به دفعات در زندگی روزمره یا در طی مراسمی که میزبان آن هستید، مورد توجه مهمانانتان قرار خواهد گرفت. در نتیجه ب

1- لوستری متناسب با سبک مورد علاقه‌تان انتخاب کنید.

زمانی که در جستجوی یک لوستر بی عیب و نقص هستید، سبک و حال‌و‌هوایِ اتاقِ نشیمن‌تان را هم در نظر بگیرید. برای نماهایِ مدرن و صیقلی، مدل‌هایِ مینیمالیستی با فینیش‌هایِ متالیک، نیکلِ پرداخته و لوسترهای مشکی را برگزینید. اگر ظاهری سنتی و مسحور‌کننده بیشتر با حال‌و‌هوای شما هم‌خوانی دارد، فضایتان بدون یک لوستر کریستالی درخشان کامل نمی‌شود. دکورهای الهام‌گرفته از سبک‌های ساحلی و بوهو نیز، به زیبایی با متریال‌های طبیعی نظیر تکه‌های چوب آب‌آورد (driftwood) و خیزران (راتان) تزئین می‌‌شوند. زیبایی‌شناسیِ طراحی شما هرچه که باشد، می‌توانید لوستری مطابق– یا در تضاد – با نمایِ شخصی‌تان بیابید.

2- به دنبال سایز مناسب برای لوستر پذیرایی باشید.

شاید واژه لوستر برای بسیاری یادآور سالن‌های بزرگ و رسمی باشد درحالی که این روزها لوستر جزو اصلی هر فضا و چیدمانی‌ست و تعداد بیشماری از لوسترها مختص سالن‌های کوچک پذیرایی طراحی شدند و سبکی باشکوه را به این فضاها می‌آورند. برای اینکه مشخص کنید چه سایزی از لوستر برای اتاق نشیمن شما مناسب است، طول و عرض اتاق را با هم جمع بزنید – پاسخ به‌دست‌آمده در مقیاسِ اینچ (هر اینچ برابر با ۲.۴۵ سانتی‌متر) قطرِ مطلوب یا اندازه‌ی مناسب لوستر پذیرایی است.(بنابراین اگر اتاق شما 15’ × 15’ است، به‌دنبال لوستری باشید که قطر یا عرض آن 30’’ است.)
برای اتاق‌های کوچک سعی کنید مینی لوسترها، چراغ‌های فانوسی و لوسترهای طبلی را بررسی کنید، که همگی‌شان معمولاً کوچک‌تر از لوسترهای سنتی هستند و برای فضاهایِ به‌روز و معاصر، جلوه‌ای فوق‌العاده را به همراه می‌آورند.

3- ارتفاع لوستر نشیمن را در نظر داشته باشید.

ارتفاع لوستر به چندین عامل بستگی دارد که در کنار هم عمل کرده و فضایی راحت و امن و شیک را فراهم می‌‌کنند. مهم‌ترین قاعده‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که همیشه لوازم آویزتان را به‌اندازه‌ی کافی در ارتفاع نصب کنید که برای افرادی که از زیر آنها عبور می‌ کنند خطری در پی نداشته باشند. به‌طور کلی، این بدان معناست که قسمت پایین لوستر نباید هرگز نیاید بیش از 7 فوت (2.13 متر) از زمین فاصله داشته باشد. تنها استثنا در این مورد، وقتی است که می‌‌خواهید لوستر را بالای میز آویزان کنید که در این حالت قسمت پایین لوستر باید تقریباً 30-36’’ (76 تا 91 سانتی‌متر) از سطح میز فاصله داشته باشد. با توجه به این راهنما، اگر سقف شما استاندارد و هشت یا نه فوت (2.43 یا 2.74 متر) است، انتهای لوسترتان باید تقریباً 84’’ (213 سانتی‌متر) از زمین فاصله داشته باشد. برای سقف‌های بلند و بیش از 9 فوت، به ازای هر فوتِ بیشتر، سه اینچ به این عدد اضافه کنید.

4- مشخص کنید به چه سطحی از نور در اتاق نشیمن نیاز دارید.

شما باید نوع نورپردازی که از لوسترتان انتظار دارید را به دقت بررسی کنید. اگر اتاق شما نور طبیعی زیادی دریافت می‌‌کند و لایه‌هایِ نوریِ دیگری نیز در فضا وجود دارد، بنابراین فضایتان به یک لوستر پر نور نیازی ندارد. لوسترهایی همچون چراغ دیواری، چراغ رومیزی آباژور و… که عمدتاً به‌ عنوان اقلام دکوری استفاده می‌‌شوند، نورپردازیِ پیرامونیِ اتاق را تکمیل کرده و اثر مهمی در طراحی شما به‌جا می‌گذارند.
اگر اتاق شما در طرفِ تاریک قرار دارد، ممکن است به لوسترهایی با خروجیِ لومنِ (معیار سنجش میزان پخش نور) بالاتر نیاز داشته باشید. همچنین، محل نصب لوستر نیز اهمیت دارد ـــ لوسترهایی که بالای کاناپه آویزان می‌شوند باید نورپردازیِ پیرامونی (آمبینت) داشته باشند تا از افتادنِ سایه‌هایِ زننده بر خانواده و دوستان که در زیر آن می‌نشینند، جلوگیری شود. از طرف دیگر، لوسترهایی که بر بالای میز غذاخوری، میز کار یا میز عسلی نصب می‌شوند، می‌‌توانند نورپردازیِ موضعی (task lighting) دوبرابری داشته باشند و نیز اغلب نورهایشان به‌طور مستقیم به سطح زیرین می‌تابد. برای بهترین تجربه، لوسترتان را با نورکاه (دیمر) کار بگذارید تا بر آمبیانسِ محیط کنترلِ کاملی داشته باشید.

چطور برای فضای ورودی لوستر انتخاب کنیم؟

از دیگر نقاط ایده‌آل برای نصب یک لوستر جذاب، راهروی ورودی خانه است. سرسرا یا لابی ورودی، حال‌و‌هوایِ طراحیِ فضای زندگی‌تان را تعیین می‌کند و برای به‌حیرت درآوردنِ مهمانان‌ با برندِ شخصیِ خلاقانه‌تان بهترین گزینه‌ است. در برخی خانه‌ها، لوسترهای سرسرا جذابیتِ بیرونی ساختمان را افزایش می‌دهند، چون این آویزهای زیبا از پنجره نیز دیده می‌شوند. همان‌طور که ایده‌های مختلف برای نورپردازی لابی را بررسی می‌کنید، به‌دنبال لوسترهایی باشید که روشناییِ موردنیازتان را تأمین کند و باشکوه و چشم‌گیر باشد. این بخش از منزل اهمیت زیادی دارد که روشنایی کافی داشته باشد. با این حال، ازآنجا که هدفِ اصلی چنین منبع نوری این است که راهروها امن و قابل استفاده باشند، کمتر ضرورتی برای نورپردازیِ موضعیِ مستقیم وجود دارد، و به‌جای آن، می‌توانید به‌دنبال لوسترهایی باشید که نورِ پیرامونیِ پراکنده‌ای بیرون می‌دهند.

بهترین لوستر راهرو برای شما، با آمبیانسِ کلیِ منزل‌تان هم‌خوان است. لوسترهایِ مدرنِ راهرو با سایر سبک‌های معاصر و مینیمالیستی بهتر دیده می‌شوند، اما برای فضاهایی با نقش‌و‌نگارهایِ بیشتر هم می‌توانند پختگیِ خوشایندی به ارمغان بیاورند. اگر پویاییِ روستیک در خانه شما جریان دارد، لامپِ‌ روستاییِ سرسرا یا لوسترِ محلیِ فرانسوی را انتخاب کنید که بر حال‌و‌هوایِ بومیِ گرایشِ طراحی‌تان تأکید بیشتری می‌گذارد. در خانه‌های سنتی، برای ایجاد ظرافتی بی‌مانند، یک لوسترِ کریستالیِ ‌کم‌نور انتخاب کنید. اینکه به‌طور دقیق مشخص کرده باشید از لوستر خود چه تأثیرگذاری انتظار دارید، اولین قدم در پیدا کردنِ آن لوستری است که برای سال‌ها عاشق نشان دادنش خواهید بود!

چه سایزی از لوستر لابی را خریداری کنم؟

وقتی دانستید که به‌دنبال چه سبک لوستری هستید، بهترین اندازه‌ و شکل آن را برای اتاق‌تان تعیین کنید. لوسترهای لابی نیز همانند لوسترهای نشیمن سایز‌بندی می‌شوند؛ به عبارت دیگر، طول و عرض اتاق را جمع بزنید و مجموع آن به فوت، قطرِ لوستر شما به اینچ است. اگر بین انتخاب دو سایز مختلف مردد هستید، لوستر بزرگ‌تر را انتخاب کنید. لوسترها گیراییِ خاصی را برای فضای‌تان به ارمغان می‌آورند، از این رو، لوستری که کمی بزرگ‌تر باشد، از نظر ظاهری، از لوستری است که کمی کوچک‌ است، جذاب‌تر خواهد بود.
ارتفاع لوسترهای سرسرا نیز به همان روشی که ارتفاع لوسترهای نشیمن را تعیین کردیم مشخص می‌شود، اما به کارکردِ اتاقی که لوستر را در آن نصب می‌کنیم هم توجه داشته باشید. اگر این احتمال وجود دارد که آویزان کردنِ لوستر در ارتفاع 7’ با مسیر راهرو تداخل ایجاد کند، نگران نباشید و لوستر را بالاتر آویزان کنید تا از حوادث پیشگیری شود. اگر به‌دنبال نورِ مناسب برای سقف‌های کوتاه راهرو هستید، لوسترهایِ قابل‌تبدیل یا لوسترهایِ تراز سقف (convertible or flush mount chandelier) را در نظر بگیرید که به‌طور مستقیم در داخلِ سقف کار گذاشته می‌شوند. این لوسترها نما و زیباییِ لوسترهای سنتی را دارند، ولی آسان‌تر در فضاهای کوتاه نصب می‌شوند.

چطور برای سرسرای دو طبقه لوستر انتخاب کنیم؟

برای سرسرا و راهرویِ ورودیِ دو طبقه، لوسترهای بزرگ قطعاً تأثیرگذاری زیادی خواهند داشت. در واقع، نصب لوستر در سراسراهای دو طبقه کمی آسان‌تر از نصب لوستر در سرسرای یک طبقه است! برای این کار به‌راحتی می‌توانید لوستر را طوری آویزان کنید که کفِ آن با طبقه‌ی دوم خانه‌تان هم‌سطح باشد. چنین فضایی، به‌ویژه برای لوسترهای چند ردیفه (tiered chandeliers) یا لوسترهایی با طراحی بلند مناسب است. از فرمول بالا برای مشخص‌ کردنِ عرضِ لوستر استفاده کنید و باقی دیگر به انتخاب شما بستگی خواهد داشت!

website_PNS_icon

فروشگاه