تماس با ما

نصب لوستر در مکان‌های مختلف

اگر به خرید لوستر جدیدی فکر می‌کنید و نمی‌دانید بهتر است آن را کجا نصب کنید، مقاله نصب لوستر در مکان‌های مختلف را برای شما تهیه کرده‌ایم. در این مطلب تصمیم داریم تمامی مکان‌هایی که برای نصب لوستر مناسب هستند را شرح دهیم تا بدانید برای چه قسمت‌هایی از خانه به یک لوستر نیاز دارید و این لوسترها بایست چه خصوصیاتی داشته باشند. در مقالات پیشین هم بارها به این موضوع اشاره کرده‌ایم که لوسترها، از مهم‌ترین اجزای طراحی داخلی به شمار می‌روند. چرا که علاوه بر ایجاد روشنایی، تاثیر بسزایی بر روی زیبایی فضای شما می‌گذارند. شما می‌توانید با نصب یک لوستر شیک و مناسب، نورپردازی بی نقصی داشته باشید و یا حتی نقص‌های چیدمان را با نورپردازی صحیح بپوشانید.
لوسترها از لحاظ مدل، جنس بدنه، میزان روشنایی و اندازه از تنوع بی‌نظیری برخوردار می‌باشند بنابراین بدون شک شما می‌توانید لوستر مورد علاقه خود را در میان مدل‌های گوناگون که طراحی و ساخته شده‌اند به راحتی بیابید، آن را نصب کنید و از روشنایی و زیبایی آن توامان لذت ببرید.

آیا نصب لوستر باید در مرکز اتاق انجام شود؟

رعایت تعادل و تناسب یکی از نکاتی است که به چیدمان شما نظم و آراستگی اهدا می‌کند. اگر آراستگی را می‌پسندید مرکز اتاق یا فضایتان را به نصب لوستر اختصاص دهید. لوسترهایی که در مرکز قرار می‌گیرند جلوه زیباتری از خود به نمایش خواهند گذاشت و تعادل مورد انتظار را برقرار خواهند کرد. پیشنهاد می‌شود لوستر را در مرکز اتاق و در بالای میزِ وسط نصب کنید.
پیشنهاد می‌شود لوستر را در مرکز اتاق و در بالای میزِ وسط نصب کنید. بدیهی است تمامی مکان‌ها از نظر شکل و وسعت یکسان نیستند و گاهی محیط شما به چندین لوستر و روشنایی مختلف نیازمند است.

آیا در اتاق نشیمن به نصب لوستر نیاز داریم؟

اتاق نشیمن یا هال درواقع خودمانی‌ترین و دنج‌ترین بخش خانه محسوب می‌شود. اتاقی که در آن اعضای خانواده و دوستان صمیمی دور هم جمع می‌شوند، غذایی می‌خورند و یا به تماشای تلویزیون می‌نشینند. چیدمان اتاق نشیمن باید کاملا راحت و صمیمی باشد. برای انتخاب و نصب لوستر اتاق نشیمن حتما این نکته را در نظر بگیرید که مدل لوستر مورد نظر بهتر است با سایر اجزای اتاق هماهنگی داشته باشد. ضمنا نیازی نیست از لوسترهایی پر زرق و برق و مجلل برای این قسمت استفاده کنید.
چیدمان اتاق نشیمن باید کاملا راحت و صمیمی باشد. برای انتخاب و نصب لوستر اتاق نشیمن حتما این نکته را در نظر بگیرید که مدل لوستر مورد نظر بهتر است با سایر اجزای اتاق هماهنگی داشته باشد. ضمنا نیازی نیست از لوسترهایی پر زرق و برق و مجلل برای این قسمت استفاده کنید.

کدام قسمت‌های منزل به نصب لوستر نیاز دارند؟

برخی تصور می‌کنند تنها اتاق نشیمن و پذیرایی برای نصب لوستر مناسبند اما دیگر مکان‌های خانه نیز با نصب لوستر جلوه بهتری پیدا خواهند کرد. همچون؛ اتاق خواب، آشپزخانه، بالکن، راهرو یا ورودی خانه و اتاق غذاخوری. بسیاری از مکان‌های دیگر نیز وجود دارد که در آن لوستر می‌تواند ظرافت و سبکی بی‌نظیر را به اتاق اضافه کند. لوسترها یک اِلِمان عالی برای هر اتاقی به حساب می‌آیند زیرا سبک، نور و تعادل را به فضا می‌افزایند.
برای مثال اگر وسایل و دکوراسیون اتاق خوابتان از سبک کلاسیک تبعیت می‌کند، قاعدتا انتخاب یک لوستر مدرن اشتباه بزرگی برای این فضاست.

لوستر اتاق خواب

همه ما دوست داریم بعد از گذراندن یک روز طولانی، در اتاق خواب دنج و آرامش بخشمان استراحت کنیم. در واقع اتاق خواب یکی از مهم‌ترین نقاط هر خانه‌ای می‌باشد. بنابراین انتخاب دکوراسیون مناسب برای اتاق خواب، نیازمند دقت و دانش کافی در این زمینه است. علاوه بر آن نورپردازی یک اتاق خواب، امر بسیار مهمی است. برای انتخاب لوستر اتاق خواب، ابتدا به ابعاد اتاق خوابتان توجه نمایید. اندازه لوستر باید با ابعاد اتاق تناسب داشته باشد. توجه کنید چیدمان اتاق خوابتان تحت تاثیر چه سبکی است. لوستر شما باید با سبک چیدمان اتاق، همخوانی داشته باشد. در مورد نورپردازی، باید بدانید اتاق خواب بهتر است خیلی پر نور نباشد. اتاق خواب سمبل آرامش و استراحت است. نصب لوستر با نور مناسب می‌تواند به شما احساس آرامش ببخشد.

در مورد نورپردازی، باید بدانید اتاق خواب بهتر است خیلی پر نور نباشد. اتاق خواب سمبل آرامش و استراحت است. نصب لوستر با نور مناسب می‌تواند به شما احساس آرامش ببخشد. در مورد نورپردازی، باید بدانید اتاق خواب بهتر است خیلی پر نور نباشد. اتاق خواب سمبل آرامش و استراحت است. نصب لوستر با نور مناسب می‌تواند به شما احساس آرامش ببخشد.

لوستر سالن پذیرایی

سالن پذیرایی مرکز توجه منزل شماست. پذیرایی جاییست که همه مهمانی‌ها و دور هم جمع شدن‌ها در آنجا برگزار می‌گردد. لذا چیدمان آن باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر زیبا بودن، احساس صمیمیت و راحتی را القا کند. اگر قصد خرید یا تعویض لوستر سالن پذیرایی را دارید باید نکاتی از جمله سبک، مدل و رنگ، دکوراسیون پذیرایی منزلتان را مدنظر داشته باشید و بر اساس آن لوستر خریداری کنید. باید تصمیم بگیرید چه سبکی از لوستر مناسب پذیرایی است، چه فضایی در دسترس دارید و چه میزان روشنایی لازم دارید.
اگر پذیرایی منزلتان کوچک است بهتر است از لوستر با تعداد لامپ‌های کمتر استفاده کنید. در صورتی که تعداد لامپ‌های لوستر پذیرایی زیاد باشد نور محیط زیاد می‌شود و لازم است برای به تعادل رساندن نور محیط، برخی از لامپ‌ها را باز کنید. از طرفی نور زیاد باعث ایجاد سردرد یا آزار چشم‌ها خواهد شد. درمورد سالن پذیرایی بزرگ با سقف بلند، حتما به یک یا چند لوستر آویزی و پرنور نیاز دارید. اگر سایز لوستر شما کوچک باشد، سقف فضای خالی زیادی پیدا خواهد کرد و در نتیجه نمای بدی خواهد داشت. همچنین نور کافی در اختیار نخواهید داشت.

لوستر آشپزخانه

به طور قطع، آشپزخانه قلب تپنده هر خانه‌ای است. آشپزخانه جاییست که بانوی منزل وقت زیادی را در آن سپری می‌کند. در نتیجه باید چیدمانی مناسب همراه با نور کافی داشته باشد. برای انتخاب لوستر آشپزخانه نیز قطعا بررسی ابعاد، سبک محیط و میزان نور مورد نیاز ضروری است.
ارتفاع سقف آشپزخانه نیز فاکتور مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. اصولا لوسترهای پر زرق و برق انتخاب مناسبی برای آشپزخانه نیستند. سعی کنید یک لوستر با طراحی ساده و مینیمال انتخاب کنید. بطوریکه با بقیه لوازم آشپزخانه تناسب داشته باشد. ضمناً برای راحتی بیشتر، لوستری را برای آشپزخانه انتخاب کنید که قابلیت شستشو داشته باشد زیرا به سبب نصب لوستر در آشپزخانه قطعا به مرور زمان چربی بر روی آن نشسته و باید تمیز شود.

لوستر لابی یا راهروی ورودی

در برخی از طراحی‌های منازل مسکونی، ورود و خروج از خانه، از راهروی ورودی انجام می‌شود. شاید تا بحال به این قسمت اهمیت چندانی نداده باشید اما راهرو ورودی جاییست که نیاز به نور کافی دارد. نصب لوستر در راهروی ورودی، منبع خوبی برای روشنایی در طول شب است. همچنین توجه را به سقف جلب می‌کند و از نظر زیبایی تاثیر زیادی بر محیط خواهد گذاشت. دقت کنید که اندازه لوستر را با توجه به فضای ورودی خود انتخاب کنید. انتخاب و نصب هر نوع لوستر آویزی بزرگترین اشتباه ممکن خواهد بود.
اصولا در مورد راهروها، لوستر سقفی بهترین انتخاب هستند. چرا که هیچ ارتفاعی ندارند و در عین سادگی، نور کافی و مناسب برای محیط را تامین می‌کند. همچنین سادگی این لوسترها جلوه خاصی به راهرو خواهد بخشید.

لوستر حمام

با نصب لوستر در حمام فضایی آرامش بخش برای خود ایجاد کنید تا پس از یک روز کاری طولانی با دوش گرفتن خستگی خود را از تن بیرون کنید. می‌توانید لوستر را روشن کنید و در یک وان آب معطر غوطه‌ور شوید تا تجربه‌ای فوق العاده داشته باشید. اگر وان ندارید با نور ملایم لوستر و نور شمعی معطر فضایی دلچسب محیا کنید.

لوستر بالکن

تقریبا اکثر خانه‌های مسکونی بالکن دارند. چه بالکنی کوچک دارید چه بالکنی بزرگ و وسیع با افزودن چند المان و نصب لوستر آن را جذابتر کنید و از بودن در بالکن لذت ببرید.

لوستر راه پله

بیشتر برای خانه‌های ویلایی بزرگ کاربرد دارد. آن خانه‌هایی که دو طبقه دوبلکس داشته و از طریق راه پله داخل خانه به طبقه بالا دسترسی پیدا می‌کنید. در راه پله با نصب لوستر حس خانه‌ای سلطنتی را به وجود آورید و با بالا و پایین رفتن از روشنایی و زیبایی آن لذت ببرید.

نکاتی که قبل از خرید لوستر باید در نظر بگیرید.

در هنگام انتخاب و خرید لوستر، یک سری نکات را حتما باید مد نظر قرار دهید. فرقی نمی‌کند برای چه محیطی لوستر می‌خرید. منزل، اتاق خواب، حمام، بالکن یا محل کار و رستوران و… دقت به نکات زیر به شما کمک می‌کند انتخاب بهتر و دقیق‌تری داشته باشید.

ابعاد لوستر

اولین نکته در مورد انتخاب لوستر مناسب، دقت به ابعاد محیط مورد نظر می‌باشد. تناسب سایز لوستر با ابعاد فضا مهم‌ترین نکته در زمان خرید است. سعی کنید در محیط های کوچک، لوسترهای ساده و کم حجم نصب نمایید. اما برای فضاهای بزرگ مانند سالن‌ها و پذیرایی از میان لوسترهای درخشان و خیره کننده انتخاب نمایید.

ارتفاع

پیش از آنکه برای خرید لوستر اقدام کنید، ارتفاع محل مورد نظرتان را بررسی نمایید. انجام این کار باعث می‌شود لوستر شما نسبت به محیط بسیار بلند یا کوتاه به نظر نرسد. نصب لوستر سقفی و کوتاه بهترین گزینه برای فضاهایی با ارتفاع کم است. در مقابل، برای محیط‌هایی با سقف بلند، لوستر آویز، ریسه‌ای با طرح‌های سنتی  و مدرن قطعا جذاب‌ترین گزینه‌های پیش رو خواهند بود.

سبک

هماهنگی و تناسب در میان اجزای یک چیدمان، نکته ایست که حتما باید به آن توجه کنید. نصب یک لوستر نامناسب می‌تواند روی همه اجزا تاثیر منفی بگذارد و زحمات شما را به هدر دهد. پیش از خرید و نصب لوستر، به سبک و حال و هوای کلی فضا دقت کنید و لوستری را انتخاب کنید که تکمیل کننده چیدمان شما باشد.

میزان نور و روشنایی

پیش از انتخاب مدل لوستر، فضای خود را به خوبی بررسی کنید. آگاهی از اینکه سالن یا اتاقی که می‌خواهید برای آن لوستر تهیه کنید به چه میزان نور نیازمند است، اهمیت بسیاری دارد. در نظر گرفتن میزان نور کم، ممکن است باعث اذیت شدن چشم یا نداشتن دید کافی شود. بالعکس انتخاب لوستری با نور زیاد، می‌تواند ظاهری نامناسب بسازد و یا روی حال و هوای محیط تاثیر منفی بگذارد. تمامی این نکات کوچک در انتخاب تا نصب لوستر در مکان‌های مختلف شما را یاری خواهد کرد تا سبک دلخواه خود را اجرا کنید. سبکی در آن آرامش، زیبایی و حس خوب را تجربه خواهید کرد.

website_PNS_icon

فروشگاه