تماس با ما

راهنمای خرید لوستر اتاق خواب

وجود مناسب روشنایی در هر فضایی لازم و ضروری است پس چه بهتر است به جای استفاده از روشنایی یا لامپ معمولی با خرید لوستر مناسب و زیبا نوع سبک مورد علاقه خود را به نمایش گذاشته و از دیدن آن لذت ببریم. یکی از فضاهایی که بهترین مکان برای چیدمان با سبک مورد علاقه‌تان است اتاق خواب است. خرید لوستر اتاق خواب می‌تواند روشنایی مناسب اتاق را فراهم کند و خاص بودن را به فضا شما هدیه دهد اما برای انتخاب این منبع روشنایی و زینتی باید چه چیزهایی را بدانیم و در انتخاب خود مد نظر قرار دهیم؟

چرا خرید لوستر اتاق خواب مهم است؟

معمولا در اتاق‌های خواب، چراغ رومیزی آباژور بیشتر از لوستر اتاق خواب اهمیت دارد چرا که تصور می‌شود حال و هوایی خوشایند تنها با نور چراغ رومیزی ایجاد خواهد شد. روشنایی و نور این چراغ‌ها برای مطالعه و کارهایی از این قبیل کاملا کافی است. اگر چه نمی‌توان از زیبایی و جلوه منحصر به فردی که چراغ‌های رومیزی ایجاد می‌کنند، گذشت اما باید بگوییم اگر می‌خواهید فضای اتاق خواب شما از نظر زیبایی و اصول دکوراسیون کامل باشد در فکر خرید لوستر اتاق خواب باشید.
این لوسترها کمک می‌کنند فضای اتاق خواب شما از نظر روشنایی ملایم‌تر شود و نور کافی برای انجام امور مختلف داشته باشید. برای پیدا کردن مدل منحصر به فردتان ایده‌ها و سبک‌های مختلف اتاق خواب را دنبال کنید تا سبک مورد علاقه خود را در چیدمان و انتخاب لوستر پیدا کنید. در حال الهام گرفتن از سبک‌های مختلف نکاتی چون اندازه لوستر، آویزان کردن و ایمنی لوستر را نیز در نظر داشته باشید.

نحوه انتخاب سایز مناسب لوستر برای اتاق خواب

انتخاب لوستر با اندازه مناسب با این بستگی دارد که تصمیم دارید در کجا آن را نصب کنید. در اینجا فرمول‌هایی برای انتخاب اندازه یا سایز لوستر اتاق خواب ارائه شده است که بعد خواندن آن خواهید دانست آیا لوستر کوچک برای شما کافیست یا به اندازه‌ای بزرگتر نیاز دارید:

نصب لوستر اتاق خواب در مرکز

نصب لوستر در مرکز اتاق خواب اغلب به این معناست که لوستر در راستای انتهای تخت خواب قرار می‌گیرد. اگر این مکانی است که برای نصب لوستر در نظر دارید فرمول زیر می‌تواند به شما کمک کند که اندازه مناسب لوستر اتاق خواب خود را پیدا کنید:
برای این منظور طول و عرض اتاق خواب را اندازه گرفته و اعداد بدست آمده را جمع بزنید. حاصل، اندازه ایده‌ال لوستر به اینچ را مشخص می‌کند. برای مثال اگر مجموع طول و عرض اتاقی، 12 باشد بنابراین بهتر است قطر لوستر اتاق خواب 12 اینچ یا به عبارت دیگر حدود 30 سانتی‌متر باشد.

نصب لوستر اتاق خواب در بالای تخت

اگر مکان مورد نظر شما در بالای تخت خواب قرار دارد، اندازه تختخواب ملاک انتخاب اندازه مناسب لوستر خواهد بود. بدیهی است که یک لوستر کوچک بر بالای تختخوابی بزرگ جلوه نهایی جالبی نداشته و اصلا به نظر نخواهد رسید و بالعکس آن، لوستر بزرگ تمام نمای تختخواب را گرفته و در محیط بیشتر جلب توجه خواهد کرد. به طور کلی بهتر است برای اتاق خواب‌هایی با تخت سایز کینگ یا کوئین، لوستری به قطر 36 اینچ یا 90 سانتی‌متر و برای اتاق خواب‌هایی با تخت دو نفره (منظور تخت‌هایی با عرض 160 و 180 سانتی‌متر)، لوستری با قطر 24 اینچ یا 60 سانتی‌متر نصب شود.
در این مورد، با توجه به اندازه و فضای اتاق خواب از دیگر لایه‌های روشنایی مانند چراغ دیواری، چراغ رومیزی آباژور و… نیز استفاده می‌شود تا روشنایی اتاق به خوبی تامین شود و لایه‌های روشنایی متعادل به نظر برسند. بدیهی است هر چه متراژ اتاق خواب بیشتر شود شما برای داشتن تعادل در روشنایی، علاوه بر نور مرکزی یا لوستر اتاق خواب به دیگر مواردی که ذکر شد نیز نیازمند خواهید بود.

لوستر اتاق خواب در چه ارتفاعی نصب شود؟

چه لوستر اتاق خواب در مرکز اتاق نصب شود و چه بالای تختخواب، انتهای لوستر بهتر است از زمین حدود ۲.۵ سانتی‌متر فاصله داشته باشد تا به هنگام استفاده از تختخواب مزاحمتی ایجاد نکرده و از نظر ایمنی مشکلی ایجاد نکند. البته در میان لوسترهای اتاق خواب، لوسترهایی هستند که در بالای میز پا تختی آویزان می‌شوند این لوسترها که جذابیت خاصی ایجاد می‌کنند بسیار کاربردی بوده به شرط آنکه دیگر منابع روشنایی نیز در اتاق وجود داشته تا ظاهری شیک و متعادل در اتاق خواب به وجود آید.

انتخاب و خرید لوستر اتاق کودک

از روش‌های اندازه‌گیری بالا می‌توانید برای انتخاب و خرید لوستر اتاق کودک نیز بهره ببرید. لوستر اتاق کودک با نور ملایم و پراکنده نیازهای آخر شب کودکان را پاسخگوست. این لوسترها جنبه سرگرم کننده نیز می‌توانند داشته باشند تا اتاق کودک به محبوب‌ترین اتاق خانه برای او تبدیل شود. اشکال هندسی، لوسترهای کریستالی کوچک، لوسترهای مهره‌ای یا منگوله‌دار مدل‌هایی برای لوستر اتاق کودک هستند. در نهایت نیز هر نوع لوستری که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید به هنگام نصب موارد ایمنی را رعایت کرده تا از استحکام آن اطمینان حاصل کنید و در صورت نداشتن تخصص کافی از برقکار یا نصاب لوستر کمک بگیرید.

website_PNS_icon

فروشگاه